5 Haziran 2012 Salı

Efi ve Katerina



Zor elbet bunca mübadil ruhun yüküyle yaşamak. Hafifletmese de taşıdıklarımızı, en azından şekil değiştirmesine yardımcı olduğu için o beyaz gemilere binip Ege'nin bir yakasından, diğer tarafa her zaman gidebilmeliyiz. 

Derler ki: birinci kuşak gittiği yere alışmaya çalışır, ikinci kuşak döner ve unutmaya çalışır, üçüncü kuşak da köklerini arar. Kendimizi anlamak için bu yolculukları defalarca yaşamak zorundayız! İzmirli, Urlalı ve Giritli Efi; Karadenizli, Kavalalı ve Giritli Katerina; İzmirli ve Giritli ben, usulca geçtik Urla ve İzmir sokaklarından. Eski evlere sarıldık, içindeki ruhlar sakinlesin diye. Ayağımızın tozu kaldı arnavut kaldırımı Urla sokaklarında. Ağlarken gülmek, gülerken ağlamaya başlamak tuhaf değildi İzmir göğünün altında; dalgalara bıraktık kendimizi, direnmedik. Ben Yunanca kadar zor ve antik bir dili öğrenmeye soyunduğumda deli olmadığımı biliyordum veya cebimdeki üç kuruşla her fırsatta Girit yoluna koyulduğumda da aklım başımdaydı! O yüzden Efi'yi anlıyorum, o da beni anlıyor. O yüzden Efi gelmeye devam edecek, Türkçe öğrenecek, dağılmış parçalarını toplayacak ve yapacağı her yolculukta daha "bütün" olduğunu hissedecek.

Mübadele yaşanmadı belki, benim ruhum Girit'te, Efi'ninki burada olduğuna göre...Mübadele devam ediyor belki, biz hala gidip geldiğimize göre...


Gezmeye gelip bende kalan arkadaşlarım, İzmir Barış derneğinde sayın başkan Burhan Aksakal'ın davetiyle mini bir dinleti sundu iki gün önce. Bize bu fırsatı verdiği için Burhan Aksakal'a en içten teşekkürlerimi arkadaşlarım adına bir kez daha ifade etmek istiyorum. Biliyorum ki özellikle Efi'nin en büyük hayaliydi dede memleketinde o toprağın şarkılarını söylemek.
Biliyorum ki artık daha da iyi söyleyecek şarkılarını Efi, çünkü eteğini sürüdü İzmir yollarına.
Ve biliyorum ki tarihsel gerçeklikler bir yana, biz kendi tarihimizi yazmaya devam edeceğiz.
Katerina, Yunus'a matematik çalıştıracak. Efi, nota çalışmamız lazım diye fırça atacak. Ben, gülümseyerek "hadi sofraya" diye sesleneceğim mutfaktan.

Kim neyi kazandı, neyi kaybetti şu durumda?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı seviyorum
I like comments
Μου αρέσει σχόλια